template

Wednesday, May 18, 2011

17hb MEI 2011

ASSALAMUALAIKUM ..

pretend to be happy and smile in front of people .

PAGI

the only one i want , mara scholarship to further my study abroad
DESTROYED !

sad , cry
aku lalui semua itu .
SABAR KAKAK ..
ya , sabar ..

kenapa sedih ?
sebab hampakan harapan banyak pihak
rasa cam satu kampung dah tau kakak nak p oversea
konfem2 ja
cuma AKU JA ,
" jgn kata camtu , mana konfem lagi.. "
apa mereka fikir ?
" insyaALLAH , kakak dapat , xsabaq pakcik nak p Amerika "
u know ,
HIGH EXPECTATION .
hmm ..

at last ,
SEMUA TERKEJUT !

aku ?
sedih , kakak dah hampakan harapan semua orang .
damn .

semua orang nasihat ,
tapa , da hikmah
ya , kakak tau
kakak dah terima semua tu ,
kalau bkn takdir kakak ke luar negara

tapi ..
kakak tetap SEDIH and CRY
kakak hampakan semua orang .

TENGAHARI

pakcik amer ngan makcik pah mai kedai
aku TERKEJUT
bagi nasihat semua
bg option to further oversea
ya , thank you

im smiling
but inside
im crying
terharu ..
layan aku macam anak depa
minta suruh buat surat rayuan kat mara

pakcik,hmm
i dunno
mcm sign kata
" kakak , u`re not ready yet to go abroad "

still , i am pretend to be happy and smile .

PETANG

pakcik omar ngn makcik aisyah pulak mai
again aku TERKEJUT

bagi nasihat
motivate diri aku
hmm ..

thank you ,
layan kakak mcm darah daging sendiri
and again
i am crying

PETANG lagi

drive tgh hujan
waktu nak masuk parking kt umah ,
terlanggar rak kasut .

no plat patah
no 8 dah jadi no 3 terbalik
sebelah no 8 patah
nasib baik xteruk sangat
tapi kereta tu papa sayang sangat
nak rasa macam PASTI KENA MARAH

call papa
say sorry
and
papa kata
tapa laa

and i
cry
entah untuk berapa kali hari ini


MALAM

wait for mama and papa
balik dari kuala lumpur
katanya lepas maghrib bertolak
about 12 akan smpai

kakak tunggu ..
tunggu lagi ..

until 11.30++pm
mama call
ada kat kuala kangsar
accident
speechless !

and again i`m crying
mama kata xdak apa pun
air mata macam xmau berhenti

mama kata pakcik omar nak mai ambik keta
nak ambik mama ngn papa
kat sana

ALLAH , apa lagi ni Kau nak uji aku hari ni ..

tidur kt ruang tamu,
tunggu mama ngn papa balik
about 4.30am
mama call
nak smpai dah ,
tlg buka pintu

ALHMDULILLAH
selamat
sikit ja cedera
memang ALLAH permudah segala

dari penceritaan dan tgk gmbaq
kereta tu memang xbleh selamatkan lagi
remuk teruk
kalau cerita orang dalam kereta tu masih hidup,
xdak patah apa2,
orang xpercaya

ALHMDULILLAH
Allah pelihara ..

atas segala apa yang berlaku ,
aku yakin pasti ada hikmahnya
mungkin di sebalik berlaku semua ini
ada teguran dari ALLAH
kita xtau
cuma boleh muhasabah diri balik .

dan kakak memang xlarat nangis dah hari ini
sakit mata dah
tapi air mata tetap ada ..

wallahua`lam

8 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...
kawan,sabarlah..mesti ada hikmah disebalik apa yg berlaku..mcm yg awk selalu bgtaw sya..smile ok:)

Cik Nurul said...

Dakwah lebih memerlukan awak di malaysia barangkali =)

~ *+ ♥ ♀ MisZ LowJeE ♀ ♥ +*~ said...

sbaq ea syg.,.,.smile3~~~ :D

pikO. said...

fety dun worry ,degree nt mesti dapat yg lg baik dr mara tu :) insyaAllah lalink ^^
im sorry about what had happened to ur parents .tp alhamdulillah kan depa slamat :)

nf_diana said...

ummu : awak , thank you
cik nurul : mungkin , akak . kita tatau hikmahnya kan
doyah : thnx dayah
pika : thnx again
kami tatau nak kata apa dah . speechles .. hanya terima kasih mampu kami ungkapkan . thnx kawan

~ *+ ♥ ♀ MisZ LowJeE ♀ ♥ +*~ said...

tapa..k.fety sbaq...
cuba +ve kn fkiran ngn pk ctyap bnda jd ad hikmah...ngn wat cm2,kita takkan cdey cgt..0key????ngee~ ^_^

Tim Sparkz said...

Takpa fety, patience and tyme will make everything alright insyaAllah. sory for ur parenz, km pn dgq adek km cita. Alhamdulillah sgt, Allah pelihara. Semoga tabah menghadapi hari2 akan datang ^^

rahimahnuryati said...

sedeyhnya crita....it's okay, x dapat abroad pun. u local pun bagus2. Insya allah nt ada rezki jgak fety nak gi abroad , cuma maybe bukan skrg dan bukan melalui pengajian [ honeymoon maybe ..cewahh , hihi].take ur time~

utk fety>" boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal ia baik bagimu dan boleh jdi kmu menyukai sesuatu pdhal ia x baik bgmu. Allah mengetahui sedang kamu x mengetahui.;216:2]