template

Tuesday, February 22, 2011

:::: another extra work :::::

ASSALAMUALAIKUM ...

hehe .. saja ja nak habaq kt blog den yang tercinta ni ,, nak habaq ni ,, aku buat kerja baru .. ye la , nak mengurangkan masa aku berhadapan dengan benda alah internet ni .. huu ~~

nak tau buat kerja apa ? BERNIAGA !

acewaaahh .. simple ja , aku niaga ni ,, jual bookmark a.k.a penanda buku .. hehe ,,hbes xdak keja dah r ni .. jual kat kwan2 adik , alhmdulillah , masyuuuk la sket purse aku tuh .. ;p
nak tau jual brapa ?

bak kata mael dlm upin ipin tu : " 2 singgit .. "
so, singgit bahagi 2 = rm o.50 la ..

mula2 nak jual singgit satu , tapi mak kata jual la 5 kupang ,, kesian la kat budak2 sekolah rndah , stg nak makan xdak duit pulak .. huhu .. aku kejam sgt ka nak jual singgit tuh ? huhu ..

ok2 , muktamad ! jual 5 kupang satu tu !



this is my first try .. 21 keping .. alhmdulillah , habis semuanya ~





ni pulak , my 2nd handmade lepas dapat permintaan lagi dr kawan2 adik .. hmm .. ni ada yang tak tulis kata2 coz ri tu adik aku tnya, " kak , tapa dak kawan emy nak soh kak wt ni , pastu nanti dpa nak soh kak tulis apa yg depa nak? " .. aku pun kata , " hmm ,, tapa gak " .. nak tau dak sbb apa ? sbb aku KERING IDEA nak tulis apa kt bookmark tu ..depa nak wt cmtu , sgt2 lah dialukan ~~



ini , hadiah tuk anak2 murid aku .. ri tu ,buat kuiz tajwid kat depa , janji nak bg hadiah.. ni je la hadiah depa , xsebarapa pun . yg ni yg aku mampu buat .. pepun , they`re happy to receive their present ., yang best kan , bila da anak murid yang hawaq sket , nakal dalam kelas , ucap THANK YOU , USTAZAH .. i`m juz smiling and answered u`re welcome .. sooo sweett ~~